niedziela, 7 października 2012

powrót :)

Bardzo dawno nie pisałam. Bardzo dawno nawet tu nie zaglądałam. Miałam dwie inne ważniejsze sprawy na głowie - rozkręcanie klubiku i ciążę, a potem poród. Baśka urodziła się 23 września, cała i zdrowa, 3100 g i 52 cm. Dzięki temu, że starsza chodzi do klubu a młodsza jeszcze dużo śpi, to pomiędzy karmieniem, praniem i wieszaniem pieluch oraz sprzątaniem mam znowu czas na robótki przeróżne.
Robię teraz dla starszej szal. Jest niezwykle miękki - cudowny w dotyku. Aż jej zazdroszczę i pukam się w głowę, że powiedziałam, że to dla niej, bo sama bym taki chciała, a teraz mi już nie odpuści :P




Przepis

Włóczka Lace Drops kolor naturalny (70% baby alpaca, 30% jedwab) podwójna nitka
druty 4mm

Uwaga! Początek i koniec rzędu robimy zawsze tak samo: 3P, według wzoru aż zostaną 3 oczka, 2P, ściągamy ostatnie oczko jak do przerobienia na lewo (nitka z przodu roboty).

Skróty:
P - prawe oczko
L - lewe oczko
2PRP - dwa oczka przerabiamy razem na prawo przez przednią nitkę
2PRT - dwa oczka przerabiamy razem na prawo przez tylną nitkę
N - narzut
ŚL - ściągamy oczko jak do przerobienia na lewo
*    * - powtarzamy to co między gwiazdkami

Nabieramy 60 oczek
Robimy 3 rzędy ściegiem francuskim (cały czas prawe oczka) - pamiętajcie o początku i końcu, żeby zrobić tak jak napisałam wyżej.
Rz. 1: 3P, *(2PRT) x3, (N, P) x6, (2PRP) x3*, 2P, SL
Rz. 2: 3P, 54L, 2P, ŚL
Rz. 3: wszystkie oczka prawe (oprócz ostatniego ;)
Rz. 4: - jak rząd 2

Powtarzamy rzędy od 1 do 4 aż osiągniemy pożądaną długość, potem przerabiamy jeszcze 3 rzędy ściegiem francuskim i zakańczamy. Wciągamy luźne nitki i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz